Inselatorie Vodafone!

„Felicitari! 072xxxxxxx e răsplătit cu şansa de-a juca gratuit pt. 300 Euro în numerar peste doar câteva ore cu Vodafone! Trimite cuvântul OK la 303, fără taxare!”

Aflati ca sunteti taxat zilnic cu 0,99euro centi timp de 100 de zile fara niciun castig daca trimiteti OK la 303.
Mai jos gasiti un material spre informare, daca il gasiti interesant, si aveti prieteni care au primit mesajul de mai sus, trimiteti acest mesaj mai departe.

https://www.vodafone.ro/personal/servicii/apelare-si-mesagerie/pauza-de-joaca/index.htm sau https://www.vodafone.ro/pj

Recidivă în înşelătorie: Vodafone România ne crede pe toţi fraieri!

Arsenalul angrenat în bătălia acerbă pentru supremaţie pe piaţa telefoniei mobile se îmbogăţeşte şi se diversifică pe zi ce trece, scoţând la iveală noi „arme”, sub formă de promoţii, super-oferte, concursuri, premii şi câte şi mai câte alte bazaconii şi făcături, menite toate să atragă noi clienţi sau să „sustragă” cât mai mulţi bani din buzunarele actualilor clienţi. În cadrul acestei lupte sau, poate, pentru a-şi asigura nişte prime consistente de Crăciun şi Anul Nou, cei de la Vodafone recidivează în tentativa de a-şi înşela clienţii, făcând din nou apel la subtilitate, viclenie şi mizând pe credulitatea şi neatenţia oamenilor.

Aşadar, Societatea comercială Vodafone România S.A., în cooperare şi cu susţinerea societăţii comerciale greceşti Upstream S.A (oare zicea cineva ceva de greci şi încrederea pe care trebuie să le-o acorzi?!), (re)lansează Campania promoţională intitulată „100 de zile câştigătoare II” (un fel de reloaded) pentru promovarea serviciului „Pauza de Joacă”. Sau cum ar zice nenea Iancu, „curat-murdar, mon’ cher!” Adicălea, fix acelaşi tip de campanie din cauza căreia, exact acum un an, sute de abonaţi ai Vodafone România se revoltau pentru înşelătoria căreia i-au căzut victime. Indignarea şi stupoarea care te cuprinde la aflarea veştii privind lansarea acestui „remake” este cu atât mai mare cu cât, pentru aceiaşi campanie, anul trecut, Vodafone România a fost amendată cu aproape 50.000 de lei pentru practici comerciale incorecte şi înşelătorie.

Din păcate, în noiembrie anul trecut, măsura sancţionării Vodafone România pentru această campanie a fost luată doar în judeţul Constanţa , în urma numeroaselor sesizări – ale celor înşelaţi – către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Constanţa . Ceilalţi, din întreaga ţară, s-au lăsat, cel mai probabil, păcăliţi de mirajul premiului promis şi au plătit bani grei, îngroşând cu resemnare „mioritică” punga înşelătorului, încercând să se împace cu ideea că, pur şi simplu, au luat ţeapă „cu graţie”.

Un OK care-ţi deschide punga

Dar să vedem în ce constă înşelătoria Vodafone şi cum am aflat despre această situaţie. Ca şi mine, probabil că mulţi dintre dumneavoastră aţi primit un sms de genul: „Ai reuşit! 072xxxxxxx e răsplătit cu şansa de-a juca gratuit pt. 300 Euro în numerar peste doar câteva ore cu Vodafone! Trimite cuvântul OK la 303, fără taxare!” (n.r. toate sublinierile îmi aparţin)

Aparent, totul bine şi frumos, chiar promiţător. Având în vedere că ţi se promite că toată „joaca” e gratuită, urmezi cu sfinţenie indicaţiile din mesaj, nu?! Si eu, ca mulţi alţii probabil, am trimis (la ora 20:08:35 ) „OK” la 303 şi de aici a început „adevărata” distracţie!

Imediat (la ora 20:08:47 ) am primit un nou mesaj: „Ai început perfect! Cursa ta spre 300 de Euro azi de la Vodafone deja a început cu 10 puncte = 10 şanse în extragere! Nu vei fi taxat! Urmează indicaţiile: Fiecare răspuns corect pe care îl dai GRATUIT îţi oferă mai multe şanse să câştigi 300 de Euro diseară de la Vodafone ! Urmează prima întrebare!”

Pentru suma promisă, mă şi vedeam transpirând ca la „Vrei să fii milionar?”. Când colo, au început să curgă întrebări ca pentru tâmpiţei, stupide şi cu răspuns la mintea cocoşului, pentru ca nu cumva vreun „jucător” să piardă cursa. Iar între întrebări, mesaje încurajatoare şi pline de îndemnuri la perseverenţă. spre înavuţirea companiei Vodafone. Dacă nu mă credeţi, le reproduc în ordinea sosirii lor:

Ora 20: 08:52 : „Încă 20 de puncte pot fi ale tale chiar acum: Cine a fost votat preşedinte al României în 1996? 1= Constantinescu 2= Isărescu. Trimite 1 sau 2 la 303 GRATUIT !”. După ce reuşesc să mă opresc din râs şi mai beau o gură de ceai, dau, la ora 20:09:58 , răspunsul „1”

şi mi se răspunde extrem de rapid:
Ora 20: 10:11 : „Corect! Ţine-o tot aşa! Ai 30 pct! Un răspuns corect te recompensează cu puncte crescătoare pentru 300 Euro diseară de la Vodafone !”

Şi, aproape instantaneu, vine şi următoarea întrebare „încuietoare”:
Ora 20: 10:16 : „Demonstrează că te pricepi şi primeşti pe loc 30 de puncte: Care este cel mai populat continent? 1= Asia 2=Europa. Trimite 1 sau 2 la 303 GRATUIT !” Am stat niţel şi am cugetat, întrebându-mă unde sunt actualmente mai mulţi chinezi, rămaşi în China sau emigraţi în Europa. Aşa că „abia” la ora 20: 12:03 , am trimis, cu oarecare îndoială, cifra 1. Iar răspunsul a venit prompt, menit să mă flateze:

Ora 20: 12:16 : „Ce jucător grozav! Fii atent! Continuă cu răspunsuri corecte! Mai multe întrebări GRATUITE pentru 300 Euro diseară de la Vodafone ! Ai 60 de puncte!”

Ping-pong cu SMS-uri: Dă-mi unul, ia două

Iar acest ping-pong rapid de mesaje a mai continuat câteva minute, miza crescând fabulos la fiecare nouă întrebare, la 40 de puncte, apoi la 70. Deja adunasem „moca” 100 de puncte şi „riscam” să ating 170, când, brusc, s-a aprins „beculeţul”. 170 de şanse la extragere pentru răspunsuri la nişte întrebări care ar stârni chiar şi zâmbetele unui şcolar mediocru?! Clar, ceva era „putred” în această afacere! Atunci am realizat că toată avalanşa de SMS-uri este menită să ţină clientul permanent în priză şi să nu-i dea răgazul să reflecteze, lucid, la implicaţiile acestui „joc”. În acel moment am decis să las baltă „semesiada” şi să văd cu ce se mănâncă toată distracţia, aşa că am dat fuga pe site-ul Vodafone România pentru a mă convinge că, efectiv, există un astfel de concurs şi să studiez cu atenţie regulamentul promoţiei.

Bun, merg pe site. Şi caut şi caut. nici un concurs. insist! Mă mai uit din nou la SMS-urile primite, nici un nume de concurs, de acţiune, de competiţie, mai mult, nici un număr de telefon al expeditorului, doar „Vodafone”, atât. Neavând alt indiciu, dau „Caută” pe site-ul Vodafone după cuvintele-cheie „SMS 303” . NADA! Disperată, apelez la „amicul” Google, caut tot după „SMS 303” şi, SURPRIZĂ! Primul rezultat returnat a fost „Atenţie, fraudă în numele Vodafone”, postat în 15.10.2010, pe un blog personal. Ajutată de comentariile la această postare, am descoperit, din aproape în aproape, câteva dintre zecile de articole, anchete, analize şi postări pe forumuri pe marginea Campaniei Vodafone, care numai de bine nu ziceau: „Atenţie la mobil: Cum se înşeală prin SMS”, „Încă o ţeapă marca Vodafone”, „Vodafone, verificat pentru practică înşelătoare”, „Clienţii Vodafone păgubiţi de escrocheria 100 de zile câştigătoare se organizează pentru a cere pedepsirea companiei”, „Mega escrocherie concurs VODAFONE”, „Înşelăciunea jocului SMS Vodafone Pauza de joacă” şi „Vodafone, amendat datorită constănţenilor”. Graţie link-urilor inserate în aceste materiale am reuşit, după săpături intense, să identific, pe site-ul Vodafone, pagina aferentă acestei campanii. Dacă vreţi să o vedeţi şi dumneavoastră, intraţi pe site-ul Vodafone, apoi urmaţi paşii: Personal >> Servicii >> Apelare şi mesagerie >> SMS >> Pauza de Joacă. Simplu, nu? Probabil, intenţionat, pagina a fost „îngropată” adânc în structura site-ului, nu care cumva să dea vreun amărăştean peste ea şi să se lămurească ce cacialma îl paşte.

Concurs cu „acte” în regulă?

Pe scurt, am găsit concursul, inclusiv REGULAMENTUL CAMPANIEI PROMOŢIONALE „100 de zile câştigătoare” PENTRU PROMOVAREA SERVICIULUI „PAUZA DE JOACĂ”. Dat fiind că sunt aşa bine „organizaţi”, mi s-a părut ciudat de ce nu mi-au spus în SMS despre ce este vorba, concret? Şi aceasta nu a fost singura mea nelămurire. De fapt, din acea clipă, nedumeririle s-au ţinut lanţ şi au ieşit la iveală doar datorită faptului că am avut răbdarea fără margini, de a parcurge regulile alambicate ale concursului. Concurs şi nu prea, de fapt înşelătorie clară, dar cu regulament! Isteţi cei de la Vodafone , nu înşeală oricum, ci pe bază de regulament. Dacă nu mă credeţi, haideţi să spicuim împreună, cu comentariile de rigoare, câteva pasaje din regulament.

OK! Dacă e să ne referim chiar la primul mesaj primit, faza cu „şansa de-a juca gratuit” este reală, asta dacă se participi doar la „Promoţia Standard ” (cf. Art. 13, lit. a din regulament): „Toţi clienţii Vodafone vor avea acces să participe gratuit într-un joc de întrebări şi răspunsuri prin SMS care conferă şanse de câştig în trageri la sorţi zilnice. Participanţii pot câştiga suma brută de trei sute (300) de Euro în fiecare zi, pe Durata Promoţiei (denumită în continuare „Promoţia Standard”). Jocul nu presupune niciun cost pentru Participant, având rolul de promovare a serviciilor Vodafone de divertisment prin SMS, inclusiv a serviciului Pauza de Joacă.” Până aici toate bune şi frumoase, idilic de-a dreptul! Mai mult, într-adevăr, expedierea SMS-urilor către Vodafone România, este, de asemenea, gratuită!

Atunci, vă veţi întreba, unde-i „şmecheria”?! Pitită, subtil şi subversiv, chiar în primul anunţ! Nu cumva mi se indica foarte precis şi imperativ: „Trimite cuvântul OK la 303, fără taxare!”? Da, fără taxare pentru trimiterea SMS-ului, însă consecinţa, foarte gravă, a acestei acţiuni o puteţi descoperi abia în Art. 22: „Prin trimiterea unui SMS gratuit la unul din numerele scurte 303 sau 304 (SMS Înregistrare Premium) cu cuvântul cheie „START” („Cuvântul Cheie”) sau alte Cuvinte Cheie indicate de Organizator şi care exprimă acordul de participare (de exemplu VIP, CÂŞTIG, OK, JOC, EURO, BANI), Participanţii activează Serviciul Recurent începând cu ziua trimiterii mesajului şi până la finalul Promoţiei (17 ianuarie 2012).”

De vrei, de nu vrei, plăteşti!

Pentru cei ce nu ştiu ce reprezintă Serviciul Recurent, pot afla din Art. 12, alin (a), unde eşti lămurit că: „.permite accesarea Serviciului zilnic, în schimbul taxării zilnice în mod automat şi recurent („Serviciul Recurent”) cu suma de 0.99 EURO/zi (TVA incl).” Deci, v-aţi prins cum devine chestiunea? Extrem de simplu! Odată ce ai făcut gafa şi ai urmat îndemnul celor de la Vodafone de a trimite un SMS (gratuit, e drept) cu mesajul „OK” (sau alte cuvinte cheie numai de ei ştiute, pe care nu s-au obosit să le exemplifice în Art. 22) la numărul 303 sau 304,în mod automat, zi de zi, factura ta telefonică este încărcată cu câte 0.99 Euro/zi! Iar dacă nu te prinzi la timp de şmecheria asta, până în 17 ianuarie 2012, când se termină promoţia, poţi să verşi din buzunarul tău în visteria Vodafone „numai” vreo 98 de Euro. „Gratis, mamă soacră!”

Când şi cum se încasează taxa zilnică, aflăm din Art. 23: „Taxa este reţinută zilnic la o ora care este la latitudinea Organizatorului prin primirea de către Participant a unui SMS de la numărul scurt 304 ce va confirma taxarea şi participarea în promoţie. Organizatorul îşi declină orice răspundere în cazul în care, din orice motive, Participantul nu primeşte SMS-ul trimis zilnic de la numărul scurt 304. Participantul este taxat zilnic cu 0,99 EURO (TVA inclus) independent de primirea sau nu a SMS-ului de la numărul scurt 304.” Adică, chiar dacă îţi închizi telefonul sau nu răspunzi la SMS-uri , odată activat Serviciul Recurent, plăteşti şi tot plăteşti, de vrei, de nu vrei.

Problema cea mai gravă este că toate aceste reguli nu sunt aduse la cunoştinţa clientului Vodafone în momentul în care este invitat să trimită „cuvântul OK la 303, fără taxare!”. Ulterior, nici pe parcursul schimbului de întrebări, răspunsuri şi încurajări, clientul nu e avertizat de beleaua în care se bagă de bună voie şi nesilit de nimeni, ademenit doar şi păcălit de cei de la Vodafone România.

Dă „friptului” mintea de pe urmă

În cazul în care aţi „muşcat” deja momeala şi v-aţi activat, inconştient, Serviciul Recurent, prima acţiune pe care trebuie să o întreprindeţi vă este indicată chiar de cei de la Vodafone , care, în Art. 32 din regulamentul campaniei, precizează: „Participantul poate opta să întrerupă Serviciul Recurent prin apelarea gratuită a numărului *222, de luni până vineri între orele 10:00 – 22:00 şi sâmbăta-duminica între orele 10:00-18:00 sau oricând, prin trimiterea, gratuit, a comenzii „STOP” către numărul scurt 303 sau 304.” Eu am ales ultima variantă, cea cu SMS conţinând „STOP”, ceea ce vă recomand şi dumneavoastră, deoarece, la „*222, în mod cert, nu veţi găsi nici un operator disponibil pentru dezactivare. Eventual vă veţi întreţine cu „roboata” care vă va povesti câte-n lună şi-n stele despre cât de sublime, minunate şi fără pereche sunt serviciile oferite de Vodafone România. Am încercat şi eu să vorbesc cu cineva de la Vodafone să mă lămurească despre această campanie, dar sunt totalmente „inabordabili”. Chiar dacă îşi cer scuze la fiecare apel că nu au operatori disponibili… Cu scuzele lor nu lămurim problemele noastre legate de „bunele lor intenţii” de-a ne oferi GRATIS, chipurile, entertainment. Merci, dar în condiţiile date cred că preferăm să ne lipsim de entertainmentul purtând marca Vodafone România…

Trebuie să vă mai precizez că, abia după ce am dezactivat Serviciul Recurent am fost informată de Vodafone că: „Nu ai şansa să câştigi în extragerile de 3000 E! Vrei să ai şansa? Trimite START la 304! Regulament: vodafone.ro/pj. Te înscrii în Pauza de Joacă pt 0.99 Eur/zi”. Adică, după ce m-au pierdut de clientă la concurs – pentru a mă ademeni din nou în joc – suma s-a transformat din 300 în 3000 de Euro. Şi tot acum aflu de la ei că există un regulament şi chiar un link direct către acesta, başca m-au informat pentru prima dată despre Pauza de Joacă şi costurile care le implică această promoţie. Cam târziu, stimaţi vodafonişti, calul plecase!

Iar după ce veţi fi reuşit să anulaţi stupizenia de Serviciul Recurent, în cazul în care deja aţi „cotizat” întru prosperitatea celor de la Vodafone , vă recomand să urmaţi exemplul păgubiţilor de anul trecut din Constanţa, reclamând acest fapt către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului la care sunteţi arondat, având astfel şanse să vă recuperaţi pierderea.

Nu în ultimul rând, mă întreb cum ar răspunde „invitaţiei” la Pauza de Joacă cei care nu au acces în mod curent la Internet , pentru a se informa, că doar telefon mobil are toată lumea activă. Ei de unde să afle cât de măiestru sunt traşi pe sfoară?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s